Wadah Muslimah Melayu

Monday, August 07, 2006

Rendah gunung tinggi harapan

Salam perkenalan dari saya, seorang Muslimah Melayu yang bercita-cita tinggi pada detik ini untuk menulis secara tekal walau arif dengan kelemahan diri...Nama saya Noraini Ismail, seorang pendidik anak bangsa. Sudah berumahtangga dan hidup bahagia dengan Shamsul Kamal bin Abdul Ghafar. Alhamdulillah, dikurniakan Allah empat orang cahaya mata; tiga putera dan seorang puteri. Untuk memulakan penulisan ini, saya mengambil masa yang amat panjang. Kurang yakin dengan diri sendiri! Walaupun saya mendapat A1 untuk matapelajaran Bahasa Melayu dan Kesusasteraan Melayu semasa SPM berbelas tahun sudah, namun kemahiran menulis dan merungkai niat di hati tidak lagi menjadi satu perkara yang mudah(saya terpaksa merujuk kepada Kamus Dewan Bahasa peninggalan arwah abah untuk memastikan ejaan sesetengah perkataan). Saya jadi pengunjung setia blog sasterawan-sasterawan Malaysia, kagum dengan keindahan penulisan mereka dan berazam akan mempunyai blog sendiri. Hari ini, 8/8/2006, dengan rasminya saya menulis sesuatu di sini. Niat saya biarlah blog ini mendatangkan kebaikan buat diri sendiri dan menjadi wadah buat saya menyuarakan isi hati yang selama ini hanya dikongsi bersama suami dan beberapa teman rapat. Perkongsian suara hati saya diharap dapat memantapkan keimanan saya seorang Muslimah Melayu, melalui perbincangan yang sihat dengan bloggers di luar sana.
Banyak buah perkara buah
Buah di rimba jangan dimakan
Banyak tuah perkara tuah
Tuah menimpa saya harapkan
Salam perkenalan sekali lagi..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home